Friday 2 February 2018

ABAA - Membuat Slime dengan murah dan mudah..📯📣

Sebenarnya dah lama anak aku yang sulung ni suruh buat benda 'slime' ni. Cume aku je yang buat tak tahu..😥 kesian dia...aku tak faham sebenarnya..aku dengar sains bukan slime...hu..hu...then mulalah aku google dan tgk kt youtube cara-cara nak buat slime ni...
Masa tu aku buat guna ubat gigi colgate..sabun basuh pinggan..ape brand ntah aku lupe..tapi malangnya tidak menjadi...and baru-baru ni..husband aku plak yang bawak bahan-bahan slime.. and we do together...anak-anak la yang paling seronok bukan main..lebih-lebih lagi anak sulung aku ni...So kat sini aku nak kongsikan cara-cara aku buat slimr ni dengan anak-anak...

Bahan-bahan
1. Gam (RM2.80)
2. Sabun (RM9.90)
3. Minyak rambut safi
4. Pewarna makanan atau sirap
5. Sedikit air
6. Mangkuk

Cara-cara
1. Tuang satu botol gam ke dalam mangkuk.
2. Masukkan kira-kira 6 titik minyak rambut sufi.
3. Kacau hingga rata
4. Masukkan pewarna makanan
5. Masukkan sedikit air
6. Masukkan dynamo (dalam 5 sudu kecil)
7. Gaul2 hingga likat dan rata


ini bahan-bahan
masukkan semua bahan dan gaul...follow cara-cara di atas
video 1...x leh open plak

video 2...x leh open plak...nati aku try kasi open..soryy

cantek...colourfulll...

siap boleh buat gelang

boleh putus dan sambung balik...

anak-anak suker sgttt...



geram tgk..rse cam nak gigit2


cont. line internet problm..x leh nk upload pic...sory...waitt

4 comments:

RESEPI KAMPUNG NYUM2

Kangkung Goreng Belacan Meletop

resipi sayur kangkung goreng belacan meletop!! ha.. ha.. bahan-bahannyer seperti di bawah ni... bahan utk di kisar @ tumbuk sebiji ba...